Ο λόγος είναι ότι η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει τις ακτοπλοϊκές εταιρίες στο να ρίχνουν τις υψηλές ταχύτητες των πλοίων τους λόγω των ακριβών καυσίμων, της έλλειψης ρευστότητας, αλλά και της μειωμένης κίνησης των επιβατών.
Σύμφωνα με την "Καθημερινή της Κυριακής", πρόκειται για στρατηγική που έχει υιοθετηθεί από τις εταιρείες και όπως είναι φυσικό προκαλεί αντιδράσεις.
Μάλιστα, πολλές από αυτές σκέφτονται να πουλήσουν τα ταχύπλοα, τύπου high speed, καθώς κρίνονται ασύμφορα. Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι η μείωση της ταχύτητας έγινε "αναγκαστικά", καθώς το υψηλό κόστος του καυσίμου, αντιπροσωπεύει το 65% του ημερήσιου λειτουργικού κόστους τους.
Από το 2009, μέχρι και τον Ιούνιο του 2012, η τιμή των καυσίμων αυξήθηκε κατά 107%, οδηγώντας σε αδιέξοδο όσες εταιρείες διαθέτουν μεγάλο αριθμό ταχυπλόων.
Κύκλοι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), υποστηρίζουν ότι η μείωση της ταχύτητας ήταν μονόδρομος, καθώς η άλλη λύση θα ήταν να αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων.
Αυτό δεν έγινε διότι η κίνηση είναι μειωμένη ήδη κατά 18% και είναι βέβαιο ότι μια νέα αύξηση θα καθιστούσε το ταξίδι απαγορευτικό για τους πολίτες.