Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

"Αποφάσεις τώρα κ.Μπεγλίτη.Αλλιώς αποτύχατε".Άρθρο φωτιά.



Του Υποστρατήγου ε.α. Κωνσταντίνου Λουκόπουλου

Ο κ. Πάνος Μπεγλίτης, ως Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας δημιούργησε, ερωτηματικά σχετικά με το αν είχε καταλάβει σε ποιο Υπουργείο βρίσκεται. Λαμβάνοντας υπόψη την πληθωρικότητα και τον συγκεντρωτισμό του κ. Βενιζέλου κάποιος καλοπροαίρετος θα σκεπτόταν ότι αφού το «πεδίο δραστηριοτήτων του» στο ΥΕΘΑ είναι περιορισμένο, μπορεί κάλλιστα να περιδιαβαίνει τους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς δίνοντας συνεντεύξεις και μιλώντας επί παντός επιστητού. Όμως δύο και πλέον μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων ως Υπουργός φαίνεται ότι διακατέχεται από το ίδιο σύνδρομο και όπως πολύ εύστοχα αναφέρθηκε, ίσως να θεωρεί τον εαυτό του Κυβερνητικό Εκπρόσωπο και όχι Υπουργό Εθνικής Άμυνας. Αρκεί μια ματιά στην προσωπική του ιστοσελίδα για να δει κάποιος την συχνότητα, τον αριθμό και το περιεχόμενο των συνεντεύξεων του. Εικάζουμε ότι δυστυχώς ο ίδιος και κάποιοι στενοί του συνεργάτες δεν έχουν αντιληφθεί το ειδικό βάρος της θέσεως που του εμπιστεύτηκε ο Πρωθυπουργός της Χώρας.

Ομολογουμένως ο νέος Υπουργός κληρονόμησε χρόνια και σοβαρά προβλήματα που οφείλονται σε παρατεταμένη αδράνεια, σε ανεπάρκεια ίσως και αδιαφορία αλλά και σε λάθος επιλογές των προκατόχων του που αφορούσαν είτε βασικές πολιτικές είτε επιλογές προσώπων (Αρχηγοί, Γενικός Δντης ΓΔΑΕ, κλπ). Η αγωνιώδης προσπάθεια αποφυγής πολιτικής φθοράς, έκανε τους περισσότερους από τους μέχρι σήμερα πολιτικούς προϊσταμένους του ΥΕΘΑ να μην τολμούν να αποφασίζουν για την επίλυση των προβλημάτων αλλά να τα προσπερνούν. Αυτό όμως δεν τους εμπόδισε να ασκήσουν ψηφοθηρική και λαϊκίστικη πολιτική όπως πχ η σημαντική μείωση της στρατιωτικής θητείας χωρίς κάποια σοβαρή μελέτη και χρονοδιάγραμμα αντιστάθμισης αυτής ή το πάγωμα αποφασισθείσης από το ΚΥΣΕΑ αναδιοργάνωσης διότι είχαν αντιρρήσεις οι τοπικοί βουλευτές της Λάρισας και της Κοζάνης (για να είμαστε δίκαιοι βέβαια πάντα με την «θερμή υποστήριξη» της Στρατιωτικής Ηγεσίας!) Η συντριπτική πλειοψηφία του Ελληνικού λαού συνειδητοποιεί την σοβαρότητα και σπουδαιότητα των θεμάτων των ΕΔ και εκτιμάται ότι απαιτεί, αποτελεσματική αντιμετώπιση και άμεση επίλυση των υφισταμένων προβλημάτων. Αυτά όμως επιλύονται με τολμηρές και σωστά δομημένες αποφάσεις και όχι με συνεντεύξεις και επιλεκτικές διαρροές στο Τύπο.

Η χώρα μας αντιμετωπίζει μία διαρκή και εκπεφρασμένη απειλή από την Τουρκία ως αποτέλεσμα της αναθεωρητικής της πολιτικής. Επομένως η εθνική ασφάλεια και η εθνική αξιοπρέπεια είναι πρώτιστο καθήκον όλων των πολιτικών δυνάμεων και πρωτίστως της εκλεγμένης από τον Ελληνικό λαό Κυβέρνησης. Με αυτό το κύριο καθήκον λοιπόν είναι επιφορτισμένος ο κ. Π. Μπεγλίτης ως Υπουργός Εθνικής Άμυνας και όχι με το πώς θα επιτευχθεί οικονομική ανάπτυξη και το ύψος του ΦΠΑ. Η διατήρηση και η επαύξηση της αποτρεπτικής ικανότητας της χώρας ακόμα και τώρα που η οικονομική κρίση μαστίζει την χώρα μας, είναι ο φάρος της αποστολής του Υπουργείου και όχι η με τυμπανοκρουσίες ανέξοδη παραχώρηση στρατοπέδων και μάλιστα χωρίς καμία ανταποδοτικότητα προς τις ΕΔ. Επιπροσθέτως τονίζεται ότι οι ΕΔ είναι και ένα μέσο/εργαλείο υποστηρικτικό της γενικότερης εξωτερικής πολιτικής ενώ η στρατιωτική ισχύς είναι βασική παράμετρος της συνολικής ισχύος ενός συγχρόνου κράτους ιδιαίτερα σε περιοχές όπου γεωπολιτικά υπάρχει ρευστότητα όπως η δική μας.

Δηλώσεις περί «σημειακής κρίσης» όπως κάποιοι γλωσσοπλάστες του Υπουργείου αποκαλούν το θερμό επεισόδιο (υπάρχει συγκεκριμένος ορισμός) και ότι “δεν πρέπει να περιμένουμε γενικευμένο πόλεμο ούτε και να προετοιμαζόμαστε για αυτόν” προκαλούν σύγχυση και προβληματισμό. Δείχνουν ασυγχώρητη αφέλεια και εγκληματική άγνοια. Εκτός και αν έχει διαμορφωθεί μία άλλη πολιτική και δεν το γνωρίζουμε. Το θερμό επεισόδιο παραμένει περιορισμένο σε τόπο και χρόνο όταν είμαστε στρατιωτικά ισχυροί. Σε άλλη περίπτωση οδηγούμαστε άθελα μας στην κλιμάκωση είτε στην υποταγή στην θέληση του αντιπάλου. Ήταν ατυχές γεγονός, ο ΥΕΘΑ να υποστηρίζει σε ομιλία του σε Πρέσβεις στο ΥΠΕΞ ότι «η εθνική ισχύς μιας χώρας έχει δύο πυλώνες: Την οικονομική και την εξωτερική πολιτική». Η στρατιωτική? …..πουθενά! Το γεγονός προκαλεί σοβαρές απορίες και αν έχουν λησμονηθεί τα όσα διδάχθηκε ο κ. Μπεγλίτης στην Σορβόννη (1982-1985) καλό είναι κάποιοι από τους συμβούλους του να ανατρέξουν στα συγγράμματα κορυφαίων Ελλήνων Καθηγητών Διεθνών Σχέσεων όπως ο κ. Κουλουμπής ή ο κ. Ήφαιστος (που προέρχονται από διαφορετικές «Σχολές») ή έστω να διαβάσουν το «Στρατηγικό Βάθος» του κ. Νταβούτογλου και θα κατανοήσουν πως γίνεται η λειτουργικοποίηση του ορισμού της Ισχύος.

Μετά από όλα τα παραπάνω, το ερώτημα που προκύπτει είναι αν οι ΕΔ είναι αρκούντως επαρκείς για να αποτελέσουν αξιόπιστη αποτροπή. Αν και γνωρίζουμε την απάντηση, αυτή θα πρέπει να δοθεί στον ΥΕΘΑ από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ και τους Αρχηγούς των Επιτελείων αλλά με την ίδια ευθύτητα που την έδωσαν οι Βρετανοί ομόλογοι τους πριν από 4 περίπου μήνες στους πολιτικούς τους προϊσταμένους. Οι ίδιοι οφείλουν χωρίς «κλαδικές αγκυλώσεις» να σας δώσουν και τις λύσεις.

Θα αναφερθούμε ενδεικτικά σε κάποια από τα θέματα (για τα οποία ήδη υπάρχουν σχετικές δημοσιεύσεις) που επηρεάζουν άμεσα την επιχειρησιακή ετοιμότητα των ΕΔ. Διατηρούμε μέχρι σήμερα μία παρανοϊκή, ψυχροπολεμική και αντιοικονομική Δυνάμεων και Διοικήσεως. Δύο χρόνια από την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ δεν έχει γίνει κάτι ουσιαστικό (εβδομαδιαία εφημερίδα την 27 Αυγούστου δημοσίευσε σχετικές πληροφορίες για επικείμενες αλλαγές) αν και το υπόψη θέμα ήταν ένα από τα κύρια θέματα στο πρόγραμμα του. Γνωρίζει ο κ. Υπουργός σε λεπτομέρειες ποιες είναι οι επιπτώσεις της παρατεταμένης μειωμένης επάνδρωσης των Μονάδων του Στρατού Ξηράς στην επιχειρησιακή ετοιμότητα αυτών? Εφόσον το ΥΕΘΑ εκτιμά ότι η αύξηση της θητείας επιλύει το πρόβλημα ας προχωρήσει άμεσα σε αύξηση και ας σταματήσει να μετράει αντιδράσεις και πολιτικό κόστος. Μοιραζόμαστε δημοσίως τον προβληματισμό για τον αν και πόσο εφαρμόζονται οι προβλεπόμενες θεσμικές διαδικασίες του Εθνικού Αμυντικού Σχεδιασμού. Επιγραμματικά αναφέρουμε την σύνταξη και έγκριση από το ΚΥΣΕΑ της Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Ασφάλειας, την έκκριση της Εθνικής Στρατιωτικής Στρατηγικής και τις Κατευθύνσεις Αμυντικής Σχεδίασης απαραίτητα θεσμικά και «καθοδηγητικά» κείμενα για την επεξεργασία τω προτάσεων που θα αποσκοπούν σε μία οικονομική αλλά ταυτόχρονα επιχειρησιακά αποτελεσματική Δομή Δυνάμεων και Διοικήσεως. Έγινε κάτι απ’ όλα αυτά ή πάμε πάλι στα τυφλά?

Ένα από τα τολμηρά βήματα του κ. Υπουργού που θα μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες των ΕΔ αφορά στην κάθετη Διοίκηση των ΕΔ και στην Διακλαδικότητα. Απαιτούνται άμεσες διορθωτικές αλλαγές και εξάλειψη των αντιφάσεων του νέου Νόμου οι οποίες αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα της λειτουργίας στην ειρήνη και ακόμα περισσότερο σε περίοδο κρίσεων ή πολέμου. Κατ επίφαση και όχι στην ουσία έχουμε πλήρη (διοικητική και επιχειρησιακή) Διοίκηση των ΕΔ καθόσον αυτό αναιρείται από την εκχώρηση στους Αρχηγούς των Κλάδων της διοικητικής και επιχειρησιακής διοίκησης του συνόλου των δυνάμεων του Κλάδου τους. Με αυτό τον τρόπο ο Α/ΓΕΕΘΑ διατηρεί την πλήρη διοίκηση μόνο των Αρχηγών των Κλάδων (!!!). Δηλαδή ακατανόητα πράγματα. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και σε αυτό το πεδίο η «κατασπατάληση» ανθρωπίνων και οικονομικών πόρων και ο διπλασιασμός προσπάθειας. Διακλαδικότητα ακούμε και διακλαδικότητα δεν βλέπουμε. Ότι έγινε, έγινε μέχρι το 2005 και από εκεί και πέρα καμία πρόοδος.

Απ’ όσα γνωρίζουμε δεν υπάρχουν σημαντικές επιχειρησιακές ανάγκες που θα καλυφθούν με νέες προμήθειες οπλικών συστημάτων πλην κάποιων εξαιρέσεων για το ΠΝ και την ΠΑ. Υπάρχουν όμως σημαντικές ανάγκες πλήρους αξιοποιήσεως των υπαρχόντων. Πρέπει όλο τα οπλικά συστήματα που διαθέτουν οι ΕΔ να είναι διαθέσιμα και χρηστικά. Οι ανάγκες συντηρήσεως (ανταλλακτικά κλπ) είναι πολύ μεγάλες. Το Υπουργείο δεν πρέπει να μειώσει περισσότερο τον λειτουργικό Προϋπολογισμό των Επιτελείων και να μην διατείνεται ότι δεν επηρεάζεται η λειτουργικότητα και η επιχειρησιακή ετοιμότητα από τις υφιστάμενες περικοπές. Σε αυτό τι λέει η Στρατιωτική Ηγεσία?


Αναφερόμαστε τέλος στο Ηθικό του προσωπικού για το οποίο ο κ. Μπεγλίτης θα πρέπει να δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα είτε συμπαθεί – είτε δεν συμπαθεί τους στρατιωτικούς (όπως κάποιοι ισχυρίζονται). Κάποιος από τους συμβούλους του θα έπρεπε να πει στον κ. Υπουργό ότι δεν κερδίζει την εκτίμηση του προσωπικού των ΕΔ μοιράζοντας πενταήμερες άδειες ούτε δημιουργώντας Αξιωματικούς από Εθελοντές Μακράς Θητείας. Το προσωπικό θέλει την Ηγεσία του (Πολιτική και Στρατιωτική) να είναι κοντά του, να σκύβει με ενδιαφέρον στα προβλήματα του, να προσπαθεί έμπρακτα να τα επιλύσει και να παρέχει τα μέσα για να εκτελέσει την αποστολή του όταν και όποτε χρειασθεί. Όταν ένας Λοχαγός βλέπει αναλογικά να περικόπτονται περισσότερα χρήματα σε αυτόν , στα πλαίσια των δημοσιονομικών περικοπών , από ένα κλητήρα εφορίας ή ένα πρωτοδιόριστο δάσκαλο γιατί να μην αισθάνεται αδικημένος με επακόλουθο και την μείωση του ηθικού του. Όταν δεν καταβάλλεται ουσιαστικά καμία μα καμία ουσιαστική προσπάθεια να επιλυθεί το πρόβλημα των Μετοχικών Ταμείων οι ε.ε. βλέπουν ότι θα περιέλθουν αργά ή γρήγορα στην ένδεια των ε.α! Η εξασφάλιση ενός δικαίου μισθολογίου και επίλυση προβλημάτων διαβίωσης θα αφήσει το προσωπικό απερίσπαστο στην εκτέλεση των καθηκόντων του.

Είναι πια ώρα για αποφάσεις , δράση και άμεση υλοποίηση λύσεων . Θέλουμε να ελπίζουμε ότι εμπρός στην υστεροφημία του και στα σοβαρότατα προβλήματα που αφορούν στις ΕΔ και κατ’ επέκταση στην εθνική ασφάλεια η ατολμία του κ. Μπεγλίτη θα καμφθεί. Ειδάλλως το όνομα του θα προστεθεί στα ονόματα των ανεπαρκών και άβουλων Υπουργών που πέρασαν από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Οι ΕΔ έχουν ικανότατους ανθρώπους που μπορούν με νεωτεριστική σκέψη και φρέσκιες ιδέες να υλοποιήσουν τις πολιτικές του Υπουργείου και να έχουμε επαρκή, αξιόπιστη αλλά ταυτόχρονα οικονομική στρατιωτική ισχύ. Όσοι έχουν παρωχημένες νοοτροπίες και γραφειοκρατική αντίληψη να μείνουν πίσω. Με λιγότερα λόγια και περισσότερα έργα μπορεί να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος.

«ΑΡΧΗ άνδρα δείκνυσι»».



Share

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)