Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

Αποκλειστικες φωτογραφίες μετα την αναγγελία αποχωρησης του Πάγκαλου απο την πολιτικη


το κλαμα πουτιν

http://whitetoweraris.blogspot.com/

Φρένο στο ευνοϊκό για το Δημόσιο επιτόκιο

«Φρένο» στο προνομιακό για το Δημόσιο επιτόκιο υπερημερίας, που του επιτρέπει να αποζημιώνει με επιτόκιο μόλις 6% τους πολίτες, εργαζόμενους, συνταξιούχους, εταιρείες κ.λπ. για τα χρέη του, βάζει η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου (ΕΣ). Το ανώτατο δημοσιονομικό δικαστήριο έκρινε αντισυνταγματικό και ανίσχυρο το ευνοϊκό για το κράτος επιτόκιο με το οποίο «εξοπλίζεται» σε όλες τις εκκρεμείς δίκες του εδώ και 70 σχεδόν χρόνια, ενώ την ίδια στιγμή μπορεί να εισπράττει από τους αντιδίκους του με πολύ μεγαλύτερο επιτόκιο υπερημερίας που σήμερα αγγίζει το 10% (ενώ για οφειλές του παρελθόντος κυμαινόταν σε 12 - 15%, φθάνοντας ακόμα και το 34 - 43% προς τα τέλη της δεκαετίας του '90). Η δικαστική απόφαση δείχνει εμμέσως πλην σαφώς ότι το κράτος κλέβει ουσιαστικά τους πολίτες και τις επιχειρήσεις με τους οποίους αντιδικεί για οφειλές, μισθούς, συντάξεις, αποζημιώσεις κ.λπ., αφού εφαρμόζει πολιτική «δύο μέτρων και δύο σταθμών», εισπράττοντας με μεγαλύτερο και εξοφλώντας με χαμηλότερο επιτόκιο.

Ετσι, όμως, θεσπίζεται μία αδικαιολόγητα άνιση και προνομιακή μεταχείριση του Δημοσίου έναντι των πολιτών -όπως υπογραμμίζει το ΕΣ-, ενώ παραβιάζονται οι αρχές της ισότητας των διαδίκων, της δίκαιης δίκης και της ισότητας των όπλων που πρέπει να υπάρχει ανάμεσα σε όσους αντιδικούν. Μολονότι η Ολομέλεια ΕΣ έκρινε ομόφωνα (19 ψήφοι) αντισυνταγματική την επίμαχη ρύθμιση για το προνομιακό κρατικό επιτόκιο, παρέπεμψε τελικά την υπόθεση στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο (ΑΕΔ), γιατί ο Αρειος Πάγος έχει κρίνει συνταγματικό το επιτόκιο 6%. Ετσι, το ΑΕΔ θα κληθεί συντομότατα να επιλύσει οριστικά (και με ισχύ νόμου) τη διχογνωμία για το τεράστιας σημασίας αυτό θέμα, με δεδομένο ότι συνταγματικά προβλήματα έχουν επισημάνει το ΣτΕ και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ενώ πρόσφατα σύνθεση του ΣτΕ τάχθηκε υπέρ του κρατικού προνομίου, επικαλούμενη την κρίση και τις ταμειακές ανάγκες της χώρας.

Στα ύψη οι αντικειμενικές αξίες μετά τις εκλογές

Νέο σύστημα υπολογισμού των αντικειμενικών αξιών θα κληθεί να υιοθετήσει η νέα κυβέρνηση τον Ιούνιο όπως επιτάσσει το μνημόνιο.

Σύμφωνα με το "Έθνος", η νέα κυβέρνηση θα κληθεί να υιοθετήσει ένα νέο σύστημα υπολογισμού των αντικειμενικών οι οποίες πλέον θα προσδιορίζονται με "πιλότο" την βάση δεδομένων της Τράπεζας της Ελλάδος που ενημερώνεται με στοιχεία συναλλαγών από τις εμπορικές τράπεζες.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα, παράγοντες της κτηματαγοράς εκτιμούν πως το νέο σύστημα θα οδηγήσει:

*Σε αυξήσεις των αντικειμενικών τιμών για κατοικίες (διαμερίσματα και μονοκατοικίες). Παρότι οι αγοραίες τιμές έχουν υποχωρήσει από 7,5% έως 24,5% από το 2008 μέχρι και σήμερα στις περισσότερες των περιπτώσεων παραμένουν ακόμη σε επίπεδα πολύ υψηλότερα των αντικειμενικών. Η άνοδος των αντικειμενικών θα είναι μεγαλύτερη στις περιοχές όπου καταγράφεται μικρή μείωση των αγοραίων τιμών.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως η μείωση των τιμών την τελευταία τετραετία είναι χαμηλότερη του 10% σε περιοχές όπως η Αργυρούπολη , το Ελληνικό , η Νέα Σμύρνη , το Παλαιό Φάληρο , ο Διόνυσος , η Πεντέλη , η Δροσιά , η Κηφισιά κ.α. Σε αυτές θεωρείται βέβαιο ότι θα αυξηθούν οι αντικειμενικές.

*Σε μειώσεις των αντικειμενικών για εμπορικά ακίνητα όπου οι αγοραίες τιμές έχουν σημειώσει καθίζηση λόγω και της συρρίκνωσης της καταναλωτικής ζήτησης.

Η άνοδος των αντικειμενικών τιμών στις κατοικίες θα επιφέρει μπαράζ πρόσθετων επιβαρύνσεων σε φόρους και τέλη που βαρύνουν τα ακίνητα και υπολογίζονται με βάση τις αντικειμενικές. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι αναλογικά θα αυξηθούν το έκτακτο τέλος ακινήτων , το ΤΑΠ, ο φόρος μεταβίβασης , οι φόροι κληρονομιών , δωρεών και γονικών παροχών, τέλη και δικαιώματα που καταβάλλονται σε δικηγόρους , συμβολαιογράφους και τα έξοδα υποθηκοφυλακείου.

Η τρόικα αρχικά είχε προτείνει μια οριζόντια αύξηση των αντικειμενικών της τάξης του 25%, ενώ μετά από διαπραγματεύσεις με το οικονομικό επιτελείο στο τελικό κείμενο του μνημονίου τονίζεται πως "μέχρι τον Ιούνιο η κυβέρνηση θα αναθεωρήσει τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων για να τις ευθυγραμμίσει σε μεγαλύτερο βαθμό προς τις τιμές της αγοράς".

Σημειώνεται ότι πιθανότατα την Πέμπτη θα δοθούν στη δημοσιότητα οι προτάσεις της επιτροπής η οποία τις τελευταίες ημέρες συνεργάζεται και με κλιμάκια του ΔΝΤ και της Ομάδας Δράστης της Ε.Ε .

Πέρα από την αύξηση των αντικειμενικών τιμών σύμφωνα με πληροφορίες, αναφέρει η εφημερίδα, θα κατατεθούν και οι ακόλουθες προτάσεις:

*Για την χρήση των ακινήτων θα υπάρξει ένας ενιαίος φόρος ο οποίος θα αντικαταστήσει το τέλος ακινήτων αλλά θα έχει το ίδιο δημοσιονομικό αποτέλεσμα. Επί της ουσίας δεν θα υπάρξει ελάφρυνση για τους ιδιοκτήτες ακινήτων.

*Η φορολόγηση των αγροτεμαχίων θα γίνει σε μεταγενέστερο χρόνο.

*Για την φορολόγηση των επιχειρήσεων μελετάται η εφαρμογή ενός ενιαίου φόρου σε διανεμόμενα και μη κέρδη καθώς και παρόμοιο φορολογικό καθεστώς για όλων των μορφών τις επιχειρήσεις.

Ενημέρωση της τρόικας για το νέο σύστημα καταβολής μισθών-εισφορών

Για την ηλεκτρονική κάρτα εργασίας και τις λεπτομέρειες του νέου συστήματος καταβολής μισθών και εισφορών μέσω τραπεζών και ΕΛΤΑ ενημερώθηκε το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας από τη γενική γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Αθηνά Δρέττα.

Η συνάντηση, στο υπουργείο Εργασίας, αφορούσε τεχνικά θέματα και, σύμφωνα με πληροφορίες, το κλιμάκιο ζήτησε τεχνικές λεπτομέρειες για τον τρόπο που θα λειτουργήσει το σύστημα καταβολής μισθών και ασφαλιστικών εισφορών μέσω των τραπεζών και για τις υπηρεσίες που πρόκειται να εμπλακούν στην όλη διαδικασία.
Από την 1η Απριλίου, οι ασφαλιστικές εισφορές υπέρ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ θα καταβάλλονται σε πιστωτικά ιδρύματα και ΕΛΤΑ, εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, ταυτόχρονα με τις αποδοχές των εργαζομένων που αντιστοιχούν στον ίδιο μήνα απασχόλησης.
Ταυτόχρονα το υπουργείο Εργασίας προωθεί τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 5%, υπό προϋποθέσεις, για τις επιχειρήσεις που εμφανίζονται συνεπείς στην καταβολή τους προωθεί το υπουργείο Εργασίας.
Η μείωση αυτή θα δίνεται υπό τη μορφή έκπτωσης στο τέλος κάθε εξαμήνου, εφόσον οι επιχειρήσεις αυτές κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας.

Φορολογικός οδηγός με τα πιο συνηθισμένα λάθη

Φορολογικό οδηγό με τα συνηθέστερα λάθη των φορολογουμένων κατά τη συμπλήρωση των φορολογικών τους δηλώσεων, εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών. Πρόκειται για λάθη τα οποία κάνουν κατά κύριο λόγο οι φορολογούμενοι κατά τη συμπλήρωση των στοιχείων που αφορούν στα τεκμήρια, στους τόκους των στεγαστικών δανείων, στα προσωπικά τους στοιχεία (ΑΦΜ κ.α.), τα οποία ευθύνονται για καθυστερήσεις στην εκκαθάριση της δήλωσης.

Έτσι, σύμφωνα με τον οδηγό που επεξεργάστηκε το υπουργείο Οικονομικών, μεταξύ άλλων τα συνηθέστερα λάθη αφορούν στα ακόλουθα:
  • Στη συμπλήρωση του πίνακα των τεκμηρίων διαβίωσης. Ενδεικτικό είναι ότι στις περυσινές φορολογικές δηλώσεις 53.009 φορολογούμενοι δεν είχαν εγγράψει τις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης. Το ίδιο έκαναν και άλλοι 5.897 φορολογούμενοι που δήλωσαν ότι κατέχουν σκάφος αναψυχής.
  • Στην καταγραφή στοιχείων και εισοδημάτων για τα ακίνητα. Σύμφωνα με τις περυσινές δηλώσεις, σε 78.005 περιπτώσεις είχαν συμπληρωθεί όλοι οι κωδικοί που αφορούν την κύρια και τις δευτερεύουσες κατοικίες εκτός από τους κωδικούς των ποσοστών συνιδιοκτησίας.
  • Σε 74.570 δηλώσεις δεν είχαν μεταφερθεί τα στοιχεία της μισθωμένης κύριας κατοικίας στον πίνακα της ιδιοκατοίκησης, σε 32.186 δηλώσεις δεν είχαν συμπληρωθεί οι μήνες ιδιοκατοίκησης της κύριας και των δευτερευουσών κατοικιών, ενώ σε 25.859 άλλες περιπτώσεις τα τετραγωνικά της μισθωμένης κύριας κατοικίας, που συμπληρώνονται στον πίνακα της ιδιοκατοίκησης, δεν συμφωνούσαν με τα τετραγωνικά του πίνακα δαπάνης ενοικίου.
  • Στη συμπλήρωση των τόκων των στεγαστικών δανείων. Σε 40.152 περιπτώσεις οι φορολογούμενοι είχαν εγγράψει τόκους στεγαστικού δανείου πρώτης κατοικίας στον πίνακα δαπανών, αλλά δεν είχαν μεταφέρει σωστά τα ποσά στους κωδικούς 727-728 του πίνακα προσδιορισμού ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης.
  • Στη συμπλήρωση των ενδείξεων που αφορούν τους συζύγους αλλά και τους διαζευγμένους. Έτσι μεταξύ συζύγων, 32.313 φορολογούμενοι συμπλήρωσαν την ένδειξη έγγαμος, αλλά δεν συμπλήρωσαν τον ΑΦΜ του συζύγου. Για διαζευγμένους ο εν διαστάσει υπόχρεος πρώην σύζυγος πρέπει να διαγράψει από τον πίνακα 1 τα στοιχεία και τον ΑΦΜ της πρώην συζύγου του.

Στάση... μισθών από 150.000 επιχειρήσεις

Εφιαλτικό τοπίο διαμορφώνεται στην αγορά εργασίας. Στις 150.000 υπολογίζονται οι επιχειρήσεις που καθυστερούν περισσότερο από τρεις μήνες να καταβάλουν τους μισθούς στους εργαζομένους. Οι εταιρείες που εξοφλούν με συνέπεια το ανθρώπινο δυναμικό τους αποτελούν μικρή μειοψηφία. Διαστάσεις έχει πάρει και η ανασφάλιστη απασχόληση

Στάση... πληρωμών πραγματοποιούν 150.000 επιχειρήσεις, που δεν έχουν καταβάλει μισθούς στους εργαζόμενους για περισσότερους από τρεις μήνες. Το τοπίο στην αγορά εργασίας είναι πλέον εφιαλτικό, καθώς οι μισθοί βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση και οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης αποτελούν τη νέα «τάση».

Η μη καταβολή των δεδουλευμένων, η απασχόληση χωρίς ασφαλιστική κάλυψη και η περικοπή των αποδοχών μέσω της μείωσης των ωρών ή ημερών απασχόλησης αποτελούν πλέον μέρος της καθημερινότητας για ένα μεγάλο μέρος των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα.

Ειδικότερα:

-Η μία στις τέσσερις επιχειρήσεις (περίπου 150.000) δεν έχει καταβάλει τους μισθούς για τουλάχιστον 3 μήνες, ενώ μόλις μία στις δέκα πληρώνει τους εργαζομένους εγκαίρως και χωρίς καθυστέρηση.

-Οι νέες προσλήψεις γίνονται κατά κύριο λόγο με συμβάσεις μερικής ή εκ περιτροπής απασχόλησης κι όχι με πλήρη απασχόληση.

-Περισσότερα από 15.000 άτομα εντός του πρώτου διμήνου του 2012 αναγκάστηκαν να δεχθούν μετατροπή των συμβάσεών τους από πλήρους σε μερικούς ή εκ περιτροπής απασχόλησης.

-Ο ένας στους τρεις εργαζομένους δεν διαθέτει ασφαλιστική κάλυψη, ενώ ο ένας στους τέσσερις έχει ατομική σύμβαση εργασίας. Σε ισχύ παραμένουν μόλις 40 κλαδικές συμβάσεις, οι οποίες αν δεν ανανεωθούν, υπάρχει κίνδυνος για μειώσεις μισθών μέχρι και κατά 40%.

Εργασία εκ περιτροπής και άνευ όρων για τους Έλληνες

Αίσθηση προκαλούν τα στοιχεία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, σχετικά με την κατάσταση στην αγορά και τις συμβάσεις που υπογράφουν οι εργαζόμενοι.

Σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΠΕ, το πρώτο δίμηνο του 2012, το ποσοστό όσων εργάζονται με μερική και εκ περιτροπής απασχόληση αγγίζει πλέον το 54%.

Την ίδια στιγμή, αυξάνεται και το ποσοστό της ανασφάλιστης εργασίας, καθώς φτάνει το 33,3% με το μεγαλύτερο πρόβλημα να εντοπίζεται σε εταιρείες εστίασης, σεκιούριτι και καθαρισμού.

Σύμφωνα με την έρευνα, από τις 67.323 προσλήψεις το 2012 οι 32,577 ήταν πλήρους απασχόλησης , οι 26,076 ήταν με μερική απασχόληση και οι 8670 με εκ περιτροπής.

Επιπλέον, 8000 συμβάσεις πλήρους απασχόλησης μετατράπηκαν σε μερική, 5492 σε εκ περιτροπής και 2816 σε εκ περιτροπής , με μονομερή απόφαση του εργοδότη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση στη μετατροπή των συμβάσεων από πλήρους σε εκ περιτροπής με μονομερή απόφαση του εργοδότη αγγίζει το 149%.

Όπως είναι φυσικό, η ανασφάλιστη εργασία και η εκ περιτροπής απασχόληση δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα και στα ασφαλιστικά ταμεία που βλέπουν τα έσοδά τους να μειώνονται δραματικά.

Η εισφοροδιαφυγή από ανασφάλιστη εργασία φτάνει τα 4 δισ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με υπολογισμό του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ, η απώλεια εισφορών από την αύξηση της ανεργίας και τη μείωση μισθών αγγίζει τα 6,5 δισ. ευρώ.

Πρόταση του Συνήγορου του Πολίτη για παράταση καταβολής του επιδόματος τέκνου και σύνταξης

Μετά από καταγγελία πολιτών προς το Συνήγορο του Πολίτη, ότι το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σταματούσε να χορηγεί επίδομα τέκνου ως προσαύξηση σε συντάξεις γονέων ή σύνταξη λόγω θανάτου του γονιού, με τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας του παιδιού, παρά το γεγονός ότι οι εν λόγω μαθητές συνέχιζαν να φοιτούν κανονικά στο Λύκειο, η Ανεξάρτητη Αρχή διαπίστωσε ότι η διακοπή αυτή είχε ως αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η απρόσκοπτη συνέχιση των σπουδών των εν λόγω μαθητών.

Μάλιστα, όπως σημειώνεται από την Αρχή, σε ορισμένες περιπτώσεις, κυρίως, ορφανών παιδιών, που συντηρούνται από τη σύνταξη θανάτου του γονέα τους, το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση ουσιαστικά διακυβευόταν μέχρι και του σημείου της ακύρωσής του. Επιπλέον, το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ εμφανιζόταν να μεταχειρίζεται διαφορετικά μαθητές που είχαν γεννηθεί το ίδιο έτος.

Με επιστολή που απηύθυνε στα αρμόδια υπουργεία, πρότεινε την αδιάλειπτη καταβολή της παροχής, εφόσον οι δικαιούχοι κατά τη συμπλήρωση τού 18ου έτους τους, δεν έχουν ακόμη ολοκληρώσει τη φοίτησή τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σε κάθε περίπτωση, εφόσον ακολουθήσει κανονικά η φοίτηση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η παροχή πρέπει να χορηγείται αναδρομικά από την ημέρα της διακοπής της.

Επίσης, πέρα από τα παραπάνω, ο Συνήγορος του Πολίτη πρότεινε να διερευνηθεί η πρακτική που ακολουθεί ο Οργανισμός Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ), κατά την οποία η καταβολή της παροχής επεκτείνεται μέχρι και τη συμπλήρωση του 19ου έτους της ηλικίας των δικαιούχων, εφόσον οι τελευταίοι δεν έχουν αποφοιτήσει από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Τέλος, επισημαίνεται ότι η πρόταση του Συνηγόρου του Πολίτη έγινε, εν μέρει, δεκτή, αφού με την παρ.6 του άρθρου 20 του Ν. 4019/2011, προβλέφθηκε η αναδρομική καταβολή της παροχής, μεταξύ του επομένου της ενηλικίωσης μήνα και του μήνα έναρξης του ακαδημαϊκού έτους.

Στις 5 Απριλίου το δώρο Πάσχα στους συνταξιούχους του ΙΚΑ

Στις 5 Απριλίου θα καταβληθεί το επίδομα του Πάσχα στους συνταξιούχους του ΙΚΑ, ενώ η σύνταξη θα καταβληθεί κανονικά στις 22 Μαρτίου. Ο διοικητής του ΙΚΑ Ροβέρτος Σπυρόπουλος, με δηλώσεις του, έχει διαβεβαιώσει ότι οι συντάξεις και το δώρο Πάσχα θα καταβληθούν κανονικά, ενώ τα απαιτούμενα ποσά έχουν εξασφαλισθεί με δάνειο 14 ημερών (από τις 20 Μαρτίου έως τις 3 Απριλίου) που έλαβε το ΙΚΑ από το επικουρικό του (ΕΤΕΑΜ) και τον Τομέα Ασφάλισης Προσωπικού ΔΕΗ (ΤΑΠ ΔΕΗ).

Στα περσινά επίπεδα τα ποσά του ΕΚΑΣ

Στα επίπεδα του 2011 θα παραμείνουν τα ποσά του Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΑΣ), που θα καταβληθούν φέτος στους συνταξιούχους, καθώς και τα εισοδηματικά κριτήρια που υπολογίζονται για την καταβολή του, σύμφωνα με εγκύκλιο που εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, τα ποσά του Ε.Κ.Α.Σ. ανέρχονται, κατά περίπτωση, ως εξής:

Για συνολικά ποσά εισοδήματος από συντάξεις (κύριες και επικουρικές), μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα και μέχρι 7.715,65 ευρώ καταβάλλεται επίδομα ύψους 230,00 ευρώ κατά μήνα.

Για συνολικά ποσά εισοδήματος από 7.715,66 ευρώ μέχρι 8.472,09 ευρώ, το ΕΚΑΣ καταβάλλεται ως εξής:

Για εισόδημα από 7.715,66 μέχρι 8.018,26 ευρώ, καταβάλλεται ΕΚΑΣ 172,50 ευρώ. Για συνολικό ποσό εισοδήματος 8.018,27 μέχρι 8.219,93 ευρώ καταβάλλεται ΕΚΑΣ 115,00 ευρώ και από 8.219,94 μέχρι 8.472,09 ευρώ 57,50 ευρώ.

Επίσης χορηγείται ποσό Ε.Κ.Α.Σ. 30,00 ευρώ εφόσον πληρούνται αθροιστικά τα εξής κριτήρια:

- Ποσό εισοδήματος από 8.472,10 μέχρι 9.200,00 ευρώ.

- Συνολικό ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα έως 9.884,11 ευρώ.

- Συνολικό ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα έως 13.500,00 ευρώ.

OI EΓΚΥΚΛΙΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΆ ΤΑΜΕΙΑ

ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ: Εγκυκλιο με διευκρινίσεις για τη συνταξιοδότηση των μητέρων με ανήλικα τέκνα, που είναι ασφαλισμένες πριν την 1-1-1983 στα ασφαλιστικά ταμεία των ΔΕΚΟ και των τραπεζών, έδωσε το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Συμφωνα με την εγκύκλιο:


α) όσες μητέρες ανηλίκων είχαν συμπληρώσει 15 έτη ασφάλισης μέχρι 31.12.1992, θεμελίωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα με αυτές τις προϋποθέσεις για να συνταξιοδοτηθούν με τη συμπλήρωση του 42ο έτους της ηλικίας τους.

β) όσες μητέρες ανηλίκων συμπλήρωσαν 15 έτη ασφάλισης κατά το μεταβατικό διάστημα από 1.1.1993 μέχρι 31.12.1997, κατά το οποίο αυξήθηκαν ο προβλεπόμενος από τις καταστατικές διατάξεις συντάξιμος χρόνος καθώς και το όριο ηλικίας για συνταξιοδότηση κατά έξι μήνες κάθε έτος και μέχρι τη συμπλήρωση των 17 ετών και έξι μηνών και των 44 ετών και έξι μηνών αντίστοιχα, κατοχύρωσαν το συντάξιμο χρόνο και το όριο ηλικίας που ίσχυε κατά τη συμπλήρωση της 15ετίας, κατά την οποία αναζητείτο και η ανηλικότητα του παιδιού.

γ) από 1.1.1998 μέχρι 31.12.2002, ο συντάξιμος χρόνος καθορίζεται στα 17 ½ χρόνια ασφάλισης ενώ ως όριο ηλικίας για συνταξιοδότηση ορίζεται το 50ο και ως εκ τούτου η θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος μέσα σ΄ αυτό το χρονικό διάστημα γίνεται με τη συμπλήρωση αυτού του συντάξιμου χρόνου κατά τον οποίο πρέπει να συντρέχει και η ανηλικότητα του παιδιού.

Ειδικά για τις ασφαλισμένες μητέρες ανηλίκων στα πρώην Ειδικά Ταμεία, στα οποία ο προβλεπόμενος από τα καταστατικά τους συντάξιμος χρόνος ήταν τα 20 έτη ασφάλισης, απαιτούνταν μέχρι το έτος 2003 η συμπλήρωση συντάξιμου χρόνου 20 ετών ασφάλισης με όριο ηλικίας για συνταξιοδότηση το 50ο.

δ) από 1.1.2003 ο συντάξιμος χρόνος (των 15 ή 20 ετών ασφάλισης) αυξάνεται κατά έξι μήνες κάθε χρόνο και μέχρι τη συμπλήρωση 25 ετών ασφάλισης. Από αυτή την ημερομηνία και μέχρι τη συμπλήρωση των 25 ετών, για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος αναζητείται η ανηλικότητα του παιδιού κατά τη συμπλήρωση του συντάξιμου χρόνου που απαιτείται κατά τη δεδομένη χρονική στιγμή.

2) Σχετικά με τη συνταξιοδότηση των γυναικών ασφαλισμένων στα πρώην Ειδικά Ταμεία πριν την 1.1.1983, ισχύουν τα εξής:

α) όσες γυναίκες συμπλήρωσαν 20 έτη ασφάλισης, σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις του Ταμείου τους μέχρι 31.12.1997, κατοχύρωσαν το όριο ηλικίας των 53 ετών για πλήρη σύνταξη. Ειδικά για τις ασφαλισμένες στο πρώην ΤΑΠ-ΟΤΕ απαιτούνταν κατά το χρονικό διάστημα 1993-1997 η συμπλήρωση συντάξιμου χρόνου 15,5-17,5 ετών ασφάλισης.

β) από 1.1.1998, παύει να ισχύει η 15ετία (ΤΑΠ-ΟΤΕ) ή η 20ετία και ο συντάξιμος χρόνος αυξάνεται κατά έξι μήνες κάθε χρόνο και μέχρι τη συμπλήρωση 25 ετών ασφάλισης. Από την 1.1.1998 και μέχρι τη συμπλήρωση των 25 ετών ασφάλισης, για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος απαιτείται η συμπλήρωση του συντάξιμου χρόνου, όπως αυτός διαμορφώνεται μέχρι το έτος 2007, κατά το οποίο συμπληρώθηκε η 25ετία (εκτός από την περίπτωση των ασφαλισμένων του τ. ΤΑΠ-ΟΤΕ, όπου η 25ετία βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη και συμπληρώνεται κατά το έτος 2012) και του απαιτούμενου ορίου ηλικίας.

Επισημαίνεται ότι και για τις δύο περιπτώσεις (μητέρων και γυναικών) παραμένει σε ισχύ η περ. δ της περ. 5 του αρ. 9 του ν. 1976/1991. Διευκρινίζεται ότι, τα επτά επιπλέον έτη ασφάλισης προστίθενται στο συντάξιμο χρόνο, όπως αυτός διαμορφώνεται και ισχύει μέχρι τη συμπλήρωση των 25 ετών ασφάλισης.

3) Όσες μητέρες ανήλικων παιδιών ασφαλισμένες στα πρώην Ειδικά Ταμεία πριν την 1.1.1983, παραιτήθηκαν από την υπηρεσία τους και υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης στο φορέα κύριας ασφάλισής τους μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της 31ης.8.2011, θα συνταξιοδοτηθούν με τη συμπλήρωση του συντάξιμου χρόνου και του ορίου ηλικίας που απαιτούνταν κατά το χρόνο που αυτές συμπλήρωναν τα 15 έτη ασφάλισής τους έχουσες ανήλικο παιδί, ή χωρίς όριο ηλικίας με τη συμπλήρωση 7 επιπλέον του συντάξιμου αυτού χρόνου ετών ασφάλισης. Όσες γυναίκες ασφαλισμένες στα πρώην Ειδικά Ταμεία πριν την 1.1.1983, παραιτήθηκαν από την υπηρεσία τους και υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης στο φορέα κύριας ασφάλισής τους μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της 31ης.8.2011, έχοντας συμπληρώσει συντάξιμο χρόνο τουλάχιστον 21 έτη μέχρι την ημερομηνία παραίτησής τους, θεμελιώνουν δικαίωμα για λήψη σύνταξης. Η νομοθετική αυτή πρόβλεψη αποσκοπεί στη συνταξιοδότηση της ανωτέρω κατηγορίας γυναικών με τη συμπλήρωση του συντάξιμου χρόνου και του ορίου ηλικίας που απαιτούνταν κατά το χρόνο συμπλήρωσης των 15 ή 20 ετών ασφάλισής τους (ανάλογα με τις καταστατικές τους διατάξεις) ή χωρίς όριο ηλικίας με τη συμπλήρωση 7 επιπλέον του συντάξιμου αυτού χρόνου ετών ασφάλισης. Επισημαίνεται ότι, οι συνταξιοδοτικές αποφάσεις που εκδόθηκαν μέχρι την 31η.8.2011 από τα πρώην Ειδικά Ταμεία για τις δύο αυτές κατηγορίες γυναικών με τον τρόπο που περιγράφηκε μόλις ανωτέρω, δεν ανακαλούνται.
ΟΦΕΙΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ: Αναλυτική εγκύκλιος για τον διακανονισμό οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεια εκδόθηκε απο το υπουργείο Εργασίας. Οι οφειλέτες στα ασφαλιστικά ταμεία ειναι πάνω απο 800.000 με το ποσό της οφειλής να αγγίζει πλέον τα 11 δισεκατομμύρια ευρώ. Από τα χρήματα αυτά το υπουργείο Εργασίας εκτιμά πως μπορούν να αναζητούν τα 2/3, δηλαδή σχεδόν 7 δισεκατομμύρια. Συμφωνα με τα στοιχεια του υπουργείου Εργασιας οι μισοί σχεδόν ελεύθεροι επαγγελματίες και ένα στους τρεις αγρότες δεν καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές. Με βάση τα τελευταία στοιχεία στον ΟΑΕΕ(Οργ. Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιων) μόνο το 54.14% των ελεύθερων επαγγελματιών καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές. Την ίδια στιγμή στον ΟΓΑ πληρώνει κανονικά εισφορές το 62%, ποσοστό που ωστόσο παρουσιάζει σημαντικές διακυμάνσεις σε επίπεδο νομών. Με την ιδια εγκύκλιο γνωστοποιείται άρθρο του νόμου 4038/2012 σύμφωνα με το οποίο θεσπίζεται διαρκές και συνεχές αυτόφωρο το αδίκημα της μη καταβολής ασφαλιστικών εισφορών εφόσον αυτές ξεπερνούν τις 150.000 ευρώ.

Συμφωνα με την εγκύκλιο:

1. Προϋποθέσεις και προθεσμίες υπαγωγής στο διακανονισμό:

Παρέχεται η δυνατότητα στους οφειλέτες φορέων κοινωνικής ασφάλισης που:

- Δεν έχουν ήδη υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης μέχρι τη δημοσίευση του νόμου ή έχουν εκπέσει του σχετικού δικαιώματος συνέχισης προηγούμενων ρυθμίσεων

- Καταβάλλουν ανελλιπώς τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές από 1-1-2012 και εφεξής

- Υποβάλλουν σχετική αίτηση στις αρμόδιες υπηρεσίες μέχρι την 30-3-2012

να υπαχθούν σε καθεστώς προσωρινού διακανονισμού σύμφωνα με την περίπτ. α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 21 του ν. 4038/2012 και να ρυθμίσουν τις οφειλές τους σύμφωνα με το εδάφιο β΄ της παραγράφου 1 του παραπάνω άρθρου. Για όσους οφειλέτες υπαχθούν στην παρούσα ρύθμιση αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών και λοιπών μέτρων είσπραξης έως την 31-12-2012.

2-Προσωρινός διακανονισμός Όπως είναι γνωστό είχε πραγματοποιηθεί αναστολή έως την 31-12-2012 των αναγκαστικών μέτρων είσπραξης οφειλών σε βάρος των οφειλετών των φορέων κοινωνικής ασφάλισης, πλην ΟΓΑ, καθώς και διακανονισμός καταβολής της μέχρι 31-12-2010 κεφαλαιοποιημένης οφειλής τους σε μηνιαίες ή διμηνιαίες δόσεις. Ως προς την εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων είχε εκδοθεί η Φ. 80000/οικ. 8917/591/8-4-2011 εγκύκλιος του Υπουργείου μας προς όλους τους ασφαλιστικούς φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου μας και του ΝΑΤ. Επίσης, είχε δοθεί στους οφειλέτες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του ΟΑΕΕ η εκ νέου δυνατότητα υπαγωγής στον διακανονισμό οφειλών του άρθρου 48 του ν. 3943/2011 και να έχουν ως επιπλέον όφελος, πέρα από την αναστολή των αναγκαστικών μέτρων, έκπτωση 20 % επί των προσθέτων τελών της μέχρι 31-12-2010 κεφαλαιοποιημένης οφειλής τους. Την έκπτωση αυτή έχουν και όσοι είχαν ήδη υπαχθεί στον διακανονισμό του παραπάνω άρθρου 48 και τηρούν τους όρους του.

-Δίδεται η δυνατότητα στους οφειλέτες φορέων κοινωνικής ασφάλισης, πλήν ΟΓΑ, για υπαγωγή των οφειλών τους σε νέο προσωρινό διακανονισμό και παρέχεται έκπτωση ύψους 40 % επί των προσθέτων τελών και λοιπών επιβαρύνσεων της κεφαλαιοποιημένης μέχρι 31-12-2011 οφειλής τους. Διευκρινίζεται, ότι η συνολική κεφαλαιοποιημένη οφειλή περιλαμβάνει τις ληξιπρόθεσμες μέχρι την 31-12-2011 οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές μετά των αναλογούντων προσθέτων τελών, επιβαρύνσεων προστίμων και λοιπών εξόδων αναγκαστικών μέτρων. Επί του μέρους των κεφαλαιοποιημένων οφειλών που αφορά τα πρόσθετα τέλη και τις λοιπές επιβαρύνσεις παρέχεται έκπτωση ύψους 40 %. Η έκπτωση αυτή δεν δίδεται σε περίπτωση που η σχετική αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση υποβληθεί μετά την 31-3-2012. Επίσης, η παραπάνω έκπτωση 40 % παρέχεται και επί των προσθέτων τελών και λοιπών επιβαρύνσεων της μέχρι 31-10-2010 συνολικής κεφαλαιοποιημένης οφειλής των οφειλετών εκείνων που έχουν ήδη υπαχθεί είτε στη ρύθμιση του άρθρου 48 του ν. 3943/2011 είτε στη ρύθμιση της παρ. 17 του άρθρου 20 του ν. 4019/2011 και είναι συνεπείς με τους όρους της ρύθμισης.

Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνεται, ότι για την υπαγωγή στον προσωρινό διακανονισμό, πέραν της υποβολής της σχετικής αίτησης (μέχρι 30-3-2012 για να ισχύει η έκπτωση 40 %) και της ανελλιπούς καταβολής των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών από 1-1-2012 και εφεξής, απαιτείται η προβλεπόμενη από το άρθρο 48 του ν. 3943/2011 καταβολή από τον οφειλέτη ποσού που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 20% επί του μέσου όρου των μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών του τελευταίου τριμήνου του 2011, έναντι της συνολικής μέχρι 31-12-2011 κεφαλαιοποιημένης οφειλής. Ειδικά για το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και τα λοιπά ταμεία ασφάλισης μισθωτών, το ποσό αυτό δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 1,25 % επί της μέχρι 31-12-2011 κεφαλαιοποιημένης οφειλής ούτε μεγαλύτερο του 40 % του μέσου όρου των μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών του τελευταίου τριμήνου του έτους 2011 και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού των 150 ευρώ

Ρύθμιση οφειλών: Οι οφειλέτες έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τις οφειλές τους καταβάλλοντας το ποσό που προκύπτει από την κεφαλαιοποίηση της συνολικής μέχρι 31-12-2011 οφειλής (περιλαμβάνει τις ληξιπρόθεσμες μέχρι την 31-12-2011 οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές μετά των αναλογούντων προσθέτων τελών, επιβαρύνσεων προστίμων και λοιπών εξόδων αναγκαστικών μέτρων) σε ισόποσες μηνιαίες ή διμηνιαίες κατά περίπτωση δόσεις ως εξής:

- Εφάπαξ εξόφληση ή ρύθμισή του έως και σε έξι (6) δόσεις με έκπτωση ποσοστού 100 % επί των προσαυξήσεων προσθέτων τελών και λοιπών επιβαρύνσεων της κεφαλαιοποιημένης οφειλής.

- Καταβολή του ποσού από επτά έως και 10 δόσεις με έκπτωση ποσοστού 75 % επί του ποσού της κεφαλαιοποιημένης οφειλής που αντιστοιχεί σε κάθε είδους προσαυξήσεις πρόσθετα τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις. Τόσο η εφάπαξ καταβολή του ποσού όσο και καταβολή της πρώτης δόσης, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν έως την 30-4-2012. Μη καταβολή δύο συνεχόμενων δόσεων συνεπάγεται έκπτωση του οφειλέτη από την παρούσα ρύθμιση.

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)