Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Κυριακή 29 Ιουνίου 2014

ΠΟΙΟΙ (ΔΕΝ) ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΠΙΣΩ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Τι πρέπει να περιμένουν γιατροί, πανεπιστημιακοί και διπλωματικοί υπάλληλοι. Τι γίνεται με τους ένστολους 
Μετά τους ένστολους και τους δικαστές μπορούν να ελπίζουν πανεπιστημιακοί, γιατροί, του ΕΣΥ και διπλωματικοί υπάλληλοι ότι θα δουν αυξήσεις και στους δικούς τους μισθούς;

Σύμφωνα με ΤΑ ΝΕΑ, οι προσφυγές τους στη Δικαιοσύνη εκκρεμούν, ενώ οι κρίσιμες αποφάσεις που αναμένονται με το νέο δικαστικό έτος μοιάζουν με γρίφο για δυνατούς λύτες. Οι νομικοί εκτιμούν περιορισμένης εμβέλειας τη πρόσφατη απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας που δικαίωσε του ένστολους κρίνοντας αντισυνταγματικές τις περικοπές που υπέστησαν στο πλαίσιο εφαρμογής μνημονιακών διατάξεων.
Σύμφωνα με τους νομικούς δεν είναι εκ προοιμίου κερδισμένες όλες οι κατηγορίες των ειδικών μισθολογίων. Το ορόσημο για την προσέγγιση και την επίλυση του θέματος είναι το ίδιο το Σύνταγμα. Κάθε υπόθεση εξετάζεται και κρίνεται ξεχωριστά.
Ειδικότερα:
Πανεπιστημιακοί
Έπαιρναν 1.538 ευρώ, παίρνουν 1.459 ευρώ
Τι θα γίνει
Οι διεκδικήσεις τους για επάνοδο στις προ του Αυγούστου 2012 αποδοχές τους δεν έχουν κριθεί ακόμη από τη Δικαιοσύνη
Διπλωμάτες
Έπαιρναν 1.564 ευρώ, παίρνουν 1.410 ευρώ
Τι θα γίνει
Απόφαση δεν μπορεί να προδικαστεί. Το σκεπτικό της απόφασης για τους ένστολους στηρίζεται στο ότι ανήκουν στον "σκληρό πυρήνα" του Δημοσίου
Γιατροί
Έπαιρναν 1.759 ευρώ, παίρνουν 1.513 ευρώ
Τι θα γίνει
Οι γιατροί του ΕΣΥ αναμένουν και εκείνοι την απόφαση της Δικαιοσύνης
Δικαστικοί
Έπαιρναν 2.067 ευρώ, παίρνουν 1.778 ευρώ
Τι θα γίνει
Η Ένωση Εισαγγελέων ελπίζει και "στην ικανοποίηση των επίκαιρων, εκκρεμών θεσμικών αιτημάτων των λειτουργών της Δικαιοσύνης"
Τι περιμένουν οι ένστολοι
Τ απάνω κάτω στις αποδοχές τους έφεραν οι περικοπές που ίσχυσαν από τον Αύγουστο του 2012 και οδήγησαν σε οικονομικές απώλειες 45% με 50% κατά μέσο όρο. Μετά τη δικαίωση από το ΣτΕ οι ομοσπονδίες των σωμάτων ασφαλείας έχουν στείλει εξώδικο προς το ΥΠΟΙΚ διεκδικώντας την αναδρομική επαναφορά των μισθολογικών τους αποδοχών.
Απώλειες είχαν και λόγω της περικοπής στα επιδόματα. Σύμφωνα με υπολογισμούς που έχουν γίνει από τους ένστολους, σε περίπτωση υλοποίησης της απόφασης του ΣτΕ τα αναδρομικά για άγαμους υπηρετούντες υπολογίζονται από 1.200 έως και 3.400 ευρώ ανάλογα με το βαθμό. Αντιστοίχως για έγγαμους κυμαίνεται από 2.200 έως 3.500 ευρώ. Παράλληλα, προβλέπεται μηνιαία αύξηση αποδοχών κατά 55 έως 170 ευρώ.
Σημειώνεται ότι η απόφαση του ΣτΕ για επαναφορά μισθών προ Αυγούστου 2012 αφορά 268.500 ένστολους.πηγή:news247.gr

Σάββατο 28 Ιουνίου 2014

Απίστευτη, αποστομωτική απάντηση από τον Σάντος σε βραζιλιάνα δημοσιογράφο!

Απίστευτη, αποστομωτική απάντηση από τον Σάντος σε βραζιλιάνα δημοσιογράφο!


Ο τεχνικός της εθνικής ομάδας δίνει τώρα συνέντευξη Τύπου και απαντά σε διάφορα ερωτήματα. Πριν από λίγο τον ρώτησε και μια Βραζιλιάνα δημοσιογράφος η οποία έκανε την εξής εισαγωγή: "Την Ελλάδα την έμαθε όλος ο κόσμος το 2004 όταν πήρε το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα...".
Ο Σάντος την άφησε να ολοκληρώσει και απαντώντας είπε χαρακτηριστικά: "Καταρχήν να ξεκαθαρίσω ότι ο κόσμος δεν έμαθε το 2004 την Ελλάδα. Η Ελλάδα έδωσε πολιτισμό, τη φιλοσοφία, έδωσε το πνεύμα και τη δημοκρατία που έχει σήμερα όλος ο κόσμος. Στο ποδόσφαιρο το 2004 έκανε μια μεγάλη αθλητική επιτυχία" είπε

Έρχονται οι ψηφιακοί λογαριασμοί ασφάλισης

Έρχονται οι ψηφιακοί λογαριασμοί ασφάλισης

Προς κατάργηση οδεύει η θεώρηση των βιβλιαρίων ασθενείας με το νέο πρόγραμμα «Ατλας», ενώ δημιουργούνται ψηφιακοί λογαριασμοί ασφάλισης και οι πολίτες μέσω Ίντερνετ θα έχουν πλήρη πρόσβαση στα στοιχεία για τον εργασιακό βίο τους.
Το νέο σύστημα θα αναπτυχθεί σε τρεις άξονες:

Λειτουργία Εθνικού Μητρώου Δικαιούχων Περίθαλψης. Τα ασφαλιστικά ταμεία θα ενημερώνουν σε πραγματικό χρόνο το Μητρώο για τους άμεσα και έμμεσα ασφαλισμένους. Μέσω της ΗΔΙΚΑ, το Μητρώο θα συνδέεται με την εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και με τα νοσοκομεία ή άλλους παρόχους υγείας, προκειμένου να ελέγχεται ηλεκτρονικά το δικαίωμα των ασφαλισμένων σε παροχές σε είδος. Υπολογίζεται πως θα εξοικονομηθούν ετησίως 1,5 εκατ. ευρώ από τη διακοπή εκτύπωσης και ταχυδρομικής αποστολής αυτοκόλλητων ετικετών για περίπου τρία εκατομμύρια ασφαλισμένους. Το κέρδος θα είναι ακόμα μεγαλύτερο, καθώς με το νέο σύστημα θα μπει τέλος και στις πλαστές θεωρήσεις βιβλιαρίων ασθενείας.

Λειτουργία Εθνικού Μητρώου Εργοδοτών μέσω του οποίου χορηγείται ασφαλιστική ενημερότητα. Θα καταγράφονται τα πλήρη στοιχεία του φορέα ασφάλισης, του εργοδότη (στην περίπτωση των νομικών προσώπων, της εκπροσώπησης, έδρας, επωνυμίας κ.ά.), της κατηγορίας της επιχείρησης και των τυχόν οφειλών ή ρυθμίσεων. Τα Ταμεία θα στέλνουν στην ΗΔΙΚΑ ηλεκτρονικό αρχείο με το σύνολο των εργοδοτών που υπάρχουν στο πληροφοριακό τους σύστημα με ένδειξη ασφαλιστικής ενημερότητας.

Δημιουργία Ψηφιακού Λογαριασμού Ασφάλισης. Θα περιλαμβάνονται τα στοιχεία του ασφαλισμένου, Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ), Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), ημερομηνία γέννησης, τόπος κατοικίας, στοιχεία εργοδότη κ.ά. Στους νέους ψηφιακούς λογαριασμούς ασφάλισης θα ενσωματωθούν μέσα στο καλοκαίρι 29 δισεκατομμύρια ημέρες ασφάλισης από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 μέχρι και σήμερα. Οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να βρουν ανά πάσα στιγμή τον ακριβή αριθμό των ενσήμων, ενώ στόχος είναι να ενημερώνονται ηλεκτρονικά μόλις φτάσει η ώρα της συνταξιοδότησης.

Ηλεία: Η πιο ευτυχισμένη γιαγιά του μουντιάλ - Έπεσε για ύπνο αλλά η νύχτα έκρυβε εκπλήξεις...

Ηλεία: Η πιο ευτυχισμένη γιαγιά του μουντιάλ - Έπεσε για ύπνο αλλά η νύχτα έκρυβε εκπλήξεις... (
Όταν η κυρία που βλέπετε έπεφτε για ύπνο λίγο μετά την έναρξη του αγώνα της εθνικής μας με την Ακτή Ελεφαντοστού, δεν μπορούσε να φανταστεί την εξέλιξη της νύχτας...

Γεννημένος πριν από 25 χρόνια στην Αθήνα, ο Ανδρέας Σάμαρης μεγάλωσε ποδοσφαιρικά στην Ηλεία και στον τόπο καταγωγής των γονιών του τη Βάρδα. Εκεί έκανε τα πρώτα του βήματα στον ΠΑΟΒ για να φτάσει μετά μέσω Παναχαϊκής και Πανιωνίου στον πρωταθλητή Ελλάδος Ολυμπιακό.
Στα Βάρδα εκεί που ο Ανδρέας μεγάλωσε κοντά στον παππού και τη γιαγιά, κάηκε ο τόπος όταν έβαλε το γκολ στο ντεμπούτο του σε μεγάλη διοργάνωση και λίγο αργότερα όταν η Εθνική Ελλάδος σφράγισε τη νίκη – πρόκριση στους 16.
«Όταν είδα πως ο Ανδρέας δεν ξεκινούσε και σε αυτό το παιχνίδι, απογοητεύτηκα. Πήγα να ξαπλώσω να κοιμηθώ. Άκουσα τον άντρα μου από το σαλόνι να μου φωνάζει λίγα λεπτά αργότερα «έλα μπαίνει το παιδί» και σηκώθηκα να τρέξω στην τηλεόραση».
Με τα παραπάνω λόγια η κα Νίκη, γιαγιά του Ανδρέα περιέγραψε πως ξεκίνησε η μεγάλη βραδιά για αυτήν και τον άντρα της. «Όταν έβαλε ο Ανδρέας το γκολ η χαρά μας ήταν απερίγραπτή. Έξω ακούγαμε να γίνεται χαμός, να πέφτουν ντουφεκιές, ξεσηκώθηκε ο κόσμος» συνέχισε.
Περιγράφοντας τον εγγονό της, η κα Νίκη έχει μόνο καλά να πει για αυτόν. «Είναι καλό παιδί, υπάκουος και προσεκτικός. Θα πάει μπροστά , το αξίζει». Τι ήταν όμως για αυτήν το γκολ του Ανδρέα και η πρόκριση της Εθνικής; «Πάνω από όλα είναι η Ελλάδα μας. Μας έχουν βουλιάξει, πρέπει να ακουστούμε θετικά και εμείς λίγο. Χάρηκε ο κόσμος με αυτό που έγινε και είμαστε πολύ περήφανοι που ο Ανδρέας είχε τέτοια συμβολή στην πρόκριση». Δείτε το βίντεο του ilialive.gr...
Πηγή: ilialive.gr

Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

Μετεξεταστέοι οι υπουργοί Παιδείας

Οι χιλιάδες μαθητές που οδηγούνται σε επανεξέταση τον Σεπτέμβρη είναι τα πρώτα θύματα του νέου συστήματος προαγωγής από την Α' στη Β' Λυκείου. Το ποσοστό των μετεξεταστέων, που σε πολλά σχολεία ξεπερνά το 40%, είναι πρωτόγνωρο. Δεν μπορεί παρά να προκαλεί έντονο προβληματισμό σε όλους, αλλά κυρίως στους εμπνευστές του νέου συστήματος.

Δεν απέτυχαν οι μαθητές, αλλά το ίδιο το σύστημα που επέβαλαν οι πολιτικές της κυβέρνησης. Τα ποσοστά ξεφεύγουν πέραν κάθε στατιστικής παραδοχής και δείχνουν ότι οι αλλαγές...
που εφαρμόζονται έχουν αποφασιστεί άλλη μια φορά στο πόδι. Στερούνται ενδελεχούς προετοιμασίας και έχουν ως θύματα τη νέα γενιά.
Αν πραγματικά η κυβέρνηση ήθελε να προχωρήσει σε μια επένδυση για το μέλλον της χώρας, αυτή θα έπρεπε να ήταν -από την πρώτη κιόλας στιγμή της κρίσης- στην Παιδεία. Μια χώρα που δεν επενδύει στους νέους, στη γνώση και στην έρευνα είναι καταδικασμένη να σέρνεται ως ουραγός.
Αντιθέτως, είναι αυτή η κυβέρνηση που σπεύδει σε συμφωνίες σε όλα με τους δανειστές, στο όνομα της σωτηρίας της χώρας. Υιοθετεί το ένα Μνημόνιο μετά το άλλο, φέρνει στο «παρά πέντε» και στα θερινά της Βουλής προαπαιτούμενα προς ψήφιση και εξακολουθεί να αντιμετωπίζει την Παιδεία με όρους λογιστικούς: χωρίς όραμα και σχέδιο, καταδικάζει τους πολίτες σε ένα αβέβαιο μέλλον.
Το ράβε-ξήλωνε στην Παιδεία το έχει πληρώσει ακριβά η Ελλάδα. Οσο κι αν η τεράστια ζημία δεν αποτιμάται σε οικονομικά μοντέλα και η δημόσια συζήτηση επικεντρώνεται σε ό,τι έχει να κάνει γύρω από το χρήμα, η σοβαρή πολιτική στον ευαίσθητο αυτό τομέα είναι απούσα.
Ενα εθνικό σχέδιο για τη χώρα θα έπρεπε να έχει -πρώτα απ' όλα- την Παιδεία ως κεντρικό ζήτημα. Αυτό γίνεται σε κάθε σοβαρή χώρα εδώ και χρόνια - δεν χρειάζεται, άλλωστε, κανείς να ανακαλύψει τον τροχό. Και όταν εμφανίζονται τέτοια φαινόμενα, όπως αυτά που συνέβησαν στις σχολικές εξετάσεις, μετεξεταστέοι δεν είναι οι μαθητές, αλλά η κυβέρνηση, οι υπουργοί και οι φορείς, η εφαρμοσμένη πολιτική των οποίων βυθίζει τη χώρα ακόμα περισσότερο.

Νέο ψαλίδι 15% στο εφάπαξ

Nέες μειώσεις στο εφάπαξ κατά μέσο όρο 15% έρχονται για τους ασφαλισμένους που βγήκαν στη σύνταξη μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2013. Η έκδοση αυτών των συνταξιοδοτικών αποφάσεων έχει παγώσει ώστε να μπει σε εφαρμογή ο νέος μαθηματικός τύπος. Αυτός, σύμφωνα με πληροφορίες, θα οδηγεί σε διψήφιες περικοπές για χιλιάδες ασφαλισμένους...
που ανήκουν σε ελλειμματικά Ταμεία.
«Ακόμα δεν έχουμε τη λύση του γρίφου που λέγεται μαθηματικός τύπος ώστε να εκτιμήσουμε το ακριβές ποσό της μείωσης» τονίζει ο Πρόεδρος της ΠΟΠΟΚΠ (Ομοσπονδία Εργαζομένων στα ασφαλιστικά ταμεία) Θανάσης Καπωτάς. Για να προσθέσει: «Σε κάθε περίπτωση, λόγω παραμέτρων, οι μειώσεις προμηνύονται αρκετά μεγάλες, με το εφάπαξ να διαμορφώνεται σε επιστροφή των εισφορών που έχουν πληρωθεί, και θα έχουμε και το παράδοξο, εργαζόμενοι με τα ίδια χρόνια ασφάλισης και τις ίδιες εισφορές να έχουν διαφορετικό εφάπαξ ανάλογα με το έτος εξόδου».
Διαβάστε ολόκληρο το δημοσίευμα από τα Νέα:
Από enikos

Πώς θα δοθούν στα στελέχη ΕΔ-ΣΑ μισθοί και αναδρομικά. Άρχισαν... «εκπτώσεις» για τις επιστροφές τους

ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΤΟΥ ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣτΕ
Τρόπους συμμόρφωσης με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκριναν «αντισυνταγματικές και μη εφαρμοστέες» τις διατάξεις του «μνημονιακού» νόμου 4093/2012, με τις οποίες... επιβλήθηκαν από την 1η-8-2012 περικοπές στις αποδοχές των εν ενεργεία και συνταξιούχων στρατιωτικών, αστυνομικών, λιμενικών και πυροσβεστών αναζητεί η κυβέρνηση...
θέτοντας ταυτόχρονα δύο αλληλοσυγκρουόμενους στόχους: την ικανοποίηση των στρατιωτικών-σωμάτων ασφαλείας, ώστε να μην υπάρξει κανένα πολιτικό κόστος για τα δύο συγκυβερνώντα κόμματα, αλλά και τη συμμόρφωση με τη «μνημονιακή» δέσμευση για την εφαρμογή άλλων εναλλακτικών μέτρων που θα καλύπτουν το νέο δημοσιονομικό κενό το οποίο θα προκληθεί.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας, μιλώντας χθες στη Βουλή υποστήριξε ότι η κυβέρνηση, όπως στην περίπτωση των δικαστικών έτσι και στην περίπτωση των στρατιωτικών-σωμάτων ασφαλείας, «θα επιδείξει την ίδια συνέπεια στις δεσμεύσεις της αλλά και την ίδια συμμόρφωση στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης». Προανήγγειλε δε την προώθηση νομοθετικών ρυθμίσεων που θα εναρμονίζονται με την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία αφορά στα στελέχη ΕΔ-ΣΑ.

Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι, όπως έγινε και στην περίπτωση των δικαστικών, προκειμένου να εκτελεστούν οι αποφάσεις του ΣτΕ, «απαιτούνται οι σχετικές πιστώσεις... οι οποίες δεν έχουν προβλεφθεί στην παρούσα φάση, δεδομένου ότι η απόφαση εκδόθηκε εντός του 2014 και, κυρίως, κατόπιν της ψήφισης του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2015-2018, που θέτει τα ανώτατα δεσμευτικά όρια δαπανών». Διευκρίνισε δε ότι «η κυβέρνηση, σε κάθε περίπτωση, προκειμένου να καταβληθούν τα αναδρομικά προς τους στρατιωτικούς-σώματα ασφαλείας, σε εκτέλεση της σχετικής δικαστικής απόφασης, εξετάζει τρόπους κάλυψης, με διάφορες εναλλακτικές, του δημοσιονομικού κενού που αναπόφευκτα δημιουργείται».

Η αποκατάσταση

Ειδικότερα, δε, στην προσπάθειά του να δικαιολογήσει την απόφαση της κυβέρνησης για πλήρη αποκατάσταση των αποδοχών των δικαστικών λειτουργών στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012 -προ των μειώσεων που επέβαλε ο «μνημονιακός» νόμος 4093/2012 και σε συμμόρφωση με την απόφαση του Μισθοδικείου- ο κ. Σταίκούρας επεσήμανε ότι:

• Η σχετική απόφαση του Μισθοδικείου που είναι ανώτατο δικαστήριο και η διοίκηση υποχρεούται να συμμορφώνεται με τις αποφάσεις του εκδόθηκε πέρυσι, το 2013.

• Από τη στιγμή που η απόφαση εκδόθηκε πέρυσι, υπήρχε η ευχέρεια ώστε έγκαιρα να προβλεφθεί η σχετική πίστωση όχι μόνο στον Προϋπολογισμό του 2014, αλλά και στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2015-2018 που ψηφίστηκε από τη Βουλή τον Μάιο του 2014 «ώστε σήμερα να μπορέσουμε να φτάσουμε σε αυτή την υλοποίηση της απόφασης με την παρούσα τροπολογία».

Το εγχείρημα της κυβέρνησης να ισορροπήσει μεταξύ της πολιτικής της δέσμευσης για εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ που δικαίωσαν τους στρατιωτικούς-σώματα ασφαλείας και των δεσμεύσεών της προς τους δανειστές για άμεση κάλυψη, με άλλα εναλλακτικά μέτρα, των πρόσθετων δημοσιονομικών κενών που θα προκληθούν είναι εξαιρετικά δύσκολο και δεν αποκλείεται να οδηγήσει ακόμη και στην υιοθέτηση τακτικής νομικών ελιγμών, ώστε να περιοριστούν τόσο το εύρος του δημοσιονομικού κενού όσο και το ύψος των νέων εναλλακτικών μέτρων που θα απαιτηθούν.

Η λύση που θα επιλεγεί από την κυβέρνηση για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα των επίμαχων αποφάσεων του ΣτΕ θα κριθεί εν μέρει σε συνάντηση που θα γίνει στις αρχές της επόμενης εβδομάδας με τους εκπροσώπους των στρατιωτικών-σωμάτων ασφαλείας. Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν πραγματοποιηθεί οι πρώτες συσκέψεις των νομικών υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών με το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, προκειμένου να αξιολογηθεί το σκεπτικό της απόφασης του ανώτατου δικαστηρίου και η πρώτη αίσθηση είναι ότι υπάρχει η νομική δυνατότητα μιας ερμηνείας που θα περιορίζει σημαντικά το δημοσιονομικό κόστος της συμμόρφωσης.

«Κούρεμα»

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσωπα που παρακολουθούν από κοντά την υπόθεση, το σκεπτικό των μελών του ΣτΕ επιτρέπει, για παράδειγμα, τον περιορισμό του χρονικού ορίζοντα των αναδρομικών, όπως επίσης και τον επανακαθορισμό των περικοπών σε επίπεδα χαμηλότερα από αυτά που καθορίστηκαν με το ν. 4093/2012 και χαρακτηρίστηκαν «αντισυνταγματικά», ώστε το συνολικό ποσό των αναδρομικών που θα επιστραφούν και των αυξήσεων που θα δοθούν στα στελέχη ΕΔ-ΣΑ να είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό που απαιτείται για την πλήρη αποκατάσταση των αποδοχών στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012. Στο πλαίσιο αυτό δεν αποκλείεται να επανακαθοριστούν από μηδενική βάση τα μισθολόγια των στρατιωτικών-σωμάτων ασφαλείας, αναδρομικά από την 1η-8-2012 ή από την 1η-1-2013, ώστε οι συνολικές αποδοχές τους να είναι μεν υψηλότερες από αυτές που προέκυψαν με βάση το νόμο 4093/2012, αλλά ταυτόχρονα να εξακολουθούν να είναι χαμηλότερες από τα επίπεδα στα οποία βρίσκονταν μέχρι τον Ιούλιο του 2012.

Εμπλοκές

Τη δυσκολία χειρισμού της υπόθεσης αυξάνουν, ωστόσο, δύο ακόμα ζητήματα. Το πρώτο αφορά στο μέρισμα που έλαβαν περίπου 75.000 στελέχη ΕΔ-ΣΑ, με αποκλειστικό κριτήριο το ύψος των αποδοχών τους, που δεν έπρεπε να ξεπερνούν τα 1.500 ευρώ. Στην περίπτωση που οι αποδοχές των στρατιωτικών-σωμάτων ασφαλείας αποκατασταθούν σε υψηλότερα από τα τρέχοντα επίπεδα, είναι προφανές ότι χιλιάδες στελέχη ΕΔ-ΣΑ -κυρίως χαμηλόβαθμα στελέχη- θα πρέπει να επιστρέψουν το μέρισμα, επειδή οι αποδοχές τους για τον Ιανουάριο του 2014 θα υπερβούν το όριο των 1.500 ευρώ.

Το δεύτερο πρόβλημα αφορά στις μισθολογικές προαγωγές, οι οποίες είχαν «ξεπαγώσει» ως αντίβαρο στις περικοπές που έγιναν το 2013, με βάση το νόμο 4093/2012. Όπως επισημαίνουν στελέχη του οικονομικού επιτελείου, η όποια αναπροσαρμογή των αποδοχών προς συμμόρφωση με την απόφαση του ΣτΕ θα πρέπει τώρα να γίνει με βάση τους νέους βαθμούς των στρατιωτικών-σωμάτων ασφαλείας στους οποίους αντιστοιχούν υψηλότεροι βασικοί μισθοί από αυτούς του Αυγούστου του 2012 (κάποιοι πρόλαβαν και πήραν μέχρι και δύο βαθμούς). Το γεγονός αυτό πολλαπλασιάζει το ετήσιο κόστος για το μισθολόγιό τους, με τους πρόχειρους υπολογισμούς να ανεβάζουν το κονδύλι κατά τουλάχιστον 60 εκατ. ευρώ.

Αβέβαιος ο χρόνος

Όσον αφορά, δε στο πότε θα ξεκινήσει το Δημόσιο να συμμορφώνεται με τις αποφάσεις του ΣτΕ για τα στελέχη ΕΔ-ΣΑ, από το οικονομικό επιτελείο επισημαίνουν ότι οι φετινές εκτιμώμενες δημοσιονομικές επιδόσεις επιτρέπουν την κάλυψη ενός μέρους του κόστους, χωρίς να κρύβουν τον προβληματισμό τους για την επόμενη χρονιά, για την οποία το Μεσοπρόθεσμο προβλέπει επί του παρόντος «κενό» 911 εκατ. ευρώ.

«Δώστε μου 12%, να 'χουμε κυβέρνηση»


ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΘΕΛΕΙ ΠΟΣΟΣΤΟ ΔΙΠΛΑΣΙΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΩΝ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΩΝ 
Το διπλάσιο ποσοστό από αυτό που του έδωσαν οι πολίτες στις ευρωεκλογές, δηλαδή ένα 12%, ζητούν ο Στ. Θεοδωράκης και το Ποτάμι στις επόμενες εθνικές εκλογές, για να μπουν στην επόμενη κυβέρνηση και να εγγυηθούν -όπως είπε ο κ. Θεοδωράκης χθες στον ΑΝΤ1- την κυβερνητική σταθερότητα.

«Αν έχω 5% ή 6% θα είμαι ουρά. Εάν ένας τέτοιος φορέας έχει 12% και ο κυβερνήτης (το πρώτο κόμμα) έχει 25% ή 27% θα υπάρχει ουρά; Οχι, θα υπάρχει ουσιαστικά συγκυβέρνηση», είπε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ενώ...
σχολιάζοντας το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών είπε ότι το 6% που έλαβε το Ποτάμι είναι «πολύ μικρό για να αλλάξει κανείς τη χώρα, αλλά πολύ μεγάλο για ένα κόμμα που δεν υπήρχε».

«Ανίκανοι»
Επιμένοντας και μετεκλογικά στην προεκλογική τακτική της απλοποίησης των πραγμάτων και της αποστολής εύκολων μηνυμάτων προς την κοινή γνώμη, ο επικεφαλής του Ποταμιού άσκησε σκληρή κριτική σε όσους άσκησαν και ασκούν εξουσία, λέγοντας: «Αντί να έχουν ένα σχέδιο για το πώς θα διορθώσουν το πρόβλημα το οποίο οι ίδιοι δημιούργησαν, σήκωσαν τα χέρια ψηλά και είπαν να έρθουν κάποιοι από τη Νέα Υόρκη, από τις Βρυξέλλες να μας πουν ότι πρέπει να απολύσουμε τις καθαρίστριες. Επρεπε να είχαν τη δύναμη να γίνουν και δυσάρεστοι, να εκπονήσουν ένα εθνικό σχέδιο δράσης. Αυτή είναι η μεγάλη τους αδυναμία».
«Φάνηκαν ανίκανοι ως προς το να προτείνουν λύσεις για τη χώρα», συνέχισε ο κ. Θεοδωράκης και υποστήριξε ότι οι πολίτες βρίσκονται σε αδιέξοδο και αυτό φαίνεται από το ότι ο περισσότερος κόσμος θέλει (σ.σ. εννοεί στις δημοσκοπήσεις) για πρωθυπουργό τον «Κανένα».
Για το ιδρυτικό συνέδριο του κόμματός του, το οποίο ξεκινά αύριο στο Λαύριο, γνωστοποίησε πως «όσοι θα έρθουν θα πληρώσουν... μια φιλική τιμή 5 ευρώ», διευκρινίζοντας μάλιστα πως η είσοδος θα ισχύσει και για τους δημοσιογράφους και τους πολιτικούς που θα παραστούν.
Οσο για το αν τελικά στο συνέδριο θα υπάρξουν εσωκομματικές διαδικασίες ώστε να εκλεγεί πρόεδρος, όργανα κ.λπ., ο κ. Θεοδωράκης απάντησε: «Βεβαίως, αν τελικά προλάβουμε...».
Του ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗ από enet

tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)